Mijn
naam is Robi Rizvic en samen met m'n vader |
My name is Robi Rizvic and
together with my father |
|
|
Ik heb namelijk het zelfde bouw jaar
als de
Bagheera type 1. Vlak voor m'n geboorte liep m'n vader voor de zoveelste
keer naar het Wilhelmina Gasthuis en langs autobedrijf "Motor
Meyer", maar dit keer trok een gele vlek in z'n ooghoek z'n aandacht,
daar stond een spikspliter- nieuwe gele Simca Matra Bagheera. M'n vader had
al een zwak voor sportwagens, hij reed voor m'n geboorte in een Lotus
Europa, maar het probleem was altijd dat het auto's waren die niet tegen
gezins- uitbreiding bestand waren. Dus je begrijpt het wel de koop was snel
gedaan.
|
|
I was born in 1974 the same
year when the Simca Matra Bagheera ( type 1) was presented. Just before my
birth on his way to the hospital my father walk by the local car
dealer "Motor Meyer", but this time a yellow mark in his eye corner drew
his attention. It was a brand new yellow Bagheera type 1. My father had
allready a weakness for sportscars, at that moment he was driving a Lotus
Europa. The only problem of these sportscars was that they all were
2-seaters, but the Bagheera had 3 seats ! So you can imagine how quick the
decision was made to by the Bagheera. So my first drive ever was in that yellow Bagheera. Unfortunaly the type 1 was sold in 1979. |
|
De volgende auto die "we" kochten was een mooie tweedehandse grijze Bagheera, type 2. Jammer genoeg weet ik weinig en heb ik haast geen foto's uit die periode. Wat ik wel weet van die grijze Matra is dat het een bruidsauto is geweest voor een neef van m'n vader. De Bagheera type 2 is doorverkocht aan een jongen in 1985 die er rally mee ging rijden......
|
|
|
The next car that "we"bought was an nice second hand Bagheera S (type 2). Unfortunately I don't have many information of that time. What I do know is that the Bagheera was a wedding car for a nephew of my father back in the 80's. The Type 2 was sold in 1985 to a guy that wanted to drive rally's with it.......... |
In 1985 werd de Bagheera dus ingeruild voor een Talbot Matra Murena 2.2, die we nog steeds in ons bezit hebben. Dit is dus nu al zo'n ruim 23 jaar !. Door de jaren heen zijn er aardig wat dingen aan deze Murena veranderd. De auto is inmiddels al een aantal jaren metallic groen, heeft een 4 pijps uitlaat, leren bekleding, Politecnic achter spoiler en side skirts. So in 1985 the Bagheera type 2 was changed for a nice gold Talbot Matra Murena 2.2, that we still own now for about 23 years !. Thru those years the Murena had a few adjustments, namely the car is now metallic green, has 4 pipe exhaust system, lether interior, Politecnic rear spoiler and side skirts.
|
|
Vanaf deze Murena zijn we eigenlijk onbewust begonnen met het "verzamelen" van Matra's. Na deze Murena 2.2 kwam er in 1996 een Murena 1.6 (1981) bij, in 2002 een Murena 2.2 S (1983), in 2005 een Bagheera type 1 (1974), in 2007 een Murena F3 V6 (1983) en de laatste toevoeging was in 2008 in de vorm van een Matra Sports M530 (1970). Verderop de site kunt u meer lezen over de verschillende Matra's. | |
Actually as of this Murena our Matra collection started. Because after this Murena 2,2 in 1996 we bought a Murena 1.6 (1981), then in 2002 a Murena 2.2 S (1983), in 2005 a Bagheera type 1, in 2007 a Murena F3 V6 (1983) and the last collectible was in 2008 a Matra Sports M530 (1970). On the next pages of this site you'll find more information about these Matra's. |
|
|
|
Als gezin met
inmiddels 2 jongens wordt het voor m'n vrouw lastig om mee te rijden in
een Murena ;-). Aangezien er bij m'n zoontjes ten alle tijde animo is om mee
te rijden met de "papa'-auto, hebben we voor een toch wat praktischere
gezin's auto gekozen. De keuze was eigenlijk best snel gemaakt en zijn we
sinds oktober 2007 de trotse bezitters van een Avantime. De laatste
praktische, futuristisch, compromis loze en echte door Matra geproduceerd
model.
|
|
As a family with 2
kids it's especially for my wife hard to drive along with the Murena;-). The
problem is that my little boys are always in the mood to drive arround
with me in the "daddy"-car. So we decided that it was time for a more
practical Matra, the Avantime. This car is the last practical, futurstic,
and without compromises produced by Matra.
This way not only the "history but also our presence is still Matra
orientated ! |
|
Let op! Laat jouw Matra op deze site zien ! Kijk op de "contact" pagina voor meer info. | ATTENTION! Show your Matra on this site ! Look on the "contact" page for more details. |
Kijk hier voor "update" lijst ! |
Check here for the "update" list |
|
|
------ 30-01-2013------ |